Te proste ćwiczenia na kręgosłup niejednego już postawiły na nogi!!

Ćwiczenia na kręgosłup o których będę pisała w tym artykule są pomocne w prawie każdym przypadku wszelakich bóli krzyża. Jeśli masz jakiekolwiek problemy z kręgosłupem, szczególnie w krzyżu /odcinek lędźwiowy/ koniecznie przeczytaj ten wpis do końca. Najlepszym lekarzem w tym przypadku jesteś Ty sam. Musisz posiąść jednak wiedzę w temacie jak zabrać się za zdrowie swojego kręgosłupa! To podstawa!  Ćwiczenia są banalnie proste, ważna jest jedynie technika i systematyczność.

ćwiczenia na kręgosłup

Zawsze wplatam te ćwiczenia na kręgosłup w swój codzienny trening i czuję się wyśmienicie

Jakie zatem są te magiczne ćwiczenia?

Wszystkie ćwiczenia, korekcje postawy wykonuję zgodnie z techniką Robina McKenziego zawartą w jego książce pt:” Wylecz swoje plecy”. Po tę wspaniałą pozycję sięgnęłam gdy dopadło mnie jakieś przeskakiwanie w krzyżu. Pewnie od przeciążenia. Żeby nie dopuścić do rozwoju tego nieprzyjemnego odczucia i bólu szybko zaczęłam szukać czegoś odpowiedniego do zniwelowania tego problemu. Nie chciałam latać po fizykoterapeutach czy lekarzach. Mój mąż ma podobne problemy i póki co żaden cudotwórca mu nie pomógł.

Zainteresowałam się więc techniką McKenziego, zakupiłam jego książkę i skrupulatnie stosowałam zalecenia i ćwiczenia na kręgosłup. Znacząca poprawa była widoczna już po pierwszym dniu!! To był dla mnie szok! Te banalnie proste i zarazem przyjemne ćwiczenia oraz korygowanie postawy przyniosły rewelacyjne efekty w tak krótkim czasie. Coś niesamowitego…

Technika polega głównie na przeprostach, zgięciach i trzymaniu prawidłowej postawy podczas siedzenia, stania, podnoszenia ciężkich przedmiotów czy spania. Opisane w książce ćwiczenia nie mają na celu wzmocnienia mięśni pleców. Mają one za zadanie wywołać zmiany w wewnętrznych elementach dysku pomiędzy kręgami oraz w jego otoczeniu.

Autor stwierdza, że około 80% pacjentów z powszechnie występującymi zaburzeniami kręgosłupa można nauczyć metod automanipulacji, przedstawionych w ogólnych zarysach w tej książce. Spośród tych 80% jedynie 10% chorych będzie wymagało jakiejkolwiek formy terapii manualnej w wykonaniu klinicysty.

W książce została zamieszczona ankieta, która da Ci odpowiedź  na pytanie, czy możesz wyleczyć swoje plecy bez dodatkowej pomocy czyli zupełnie samodzielnie. Z tego właśnie względu zainteresowałam się tą metodą. Nie lubię latać po lekarzach jeśli nie mam naprawdę ważnego powodu. Bóle i problemy z kręgosłupem owszem są bardzo ważną kwestią jednak w tym akurat przypadku i zgodnie z metodą McKenziego można sobie pomóc bez pomocy z zewnątrz.

Jak już wspominałam te ćwiczenia na kręgosłup nie dość że proste i przyjemne to wspaniale relaksują. Obecnie po uporaniu się ze swoją dolegliwością codziennie wykonuje je profilaktycznie i pamiętam o zachowaniu prawidłowej postawy podczas codziennych czynności. Oprócz samych ćwiczeń autor zawarł w książce wiele informacji na temat budowy kręgosłupa, przyczyn występowania bólu, jak postępować w nagłych napadach ostrego bólu czy dzieli się różnymi ciekawostkami:

„Zniekształcenia narządu ruchu w podeszłym wieku stanowią widoczne efekty niewłaściwych nawyków związanych z postawą. Istnieją wtórne, niekiedy poważne konsekwencje oddziaływania tych efektów na narządy wewnętrzne: ograniczona przestrzeń dla płuc wskutek pochylenia pleców zakłóca oddychanie; żołądek i inne narządy pozbawione są prawidłowej podpory, co również niekorzystnie wpływa na ich funkcjonowanie. Pochylona, zgarbiona postawa, przez wielu uważana za jedno z nieuniknionych następstw starzenia się (Zdjęcie 10), wcale nie jest nieunikniona i właśnie teraz jest odpowiedni moment na rozpoczęcie działań zapobiegawczych. Każdy, kto raz dziennie stanie całkowicie wyprostowany i odegnie się do tyłu w pełnym zakresie ruchu, nigdy nie utraci zdolności wykonania tego manewru i dlatego nigdy nie przeistoczy się w osobę pochyloną, zgarbioną i dotkniętą rozlicznymi niedomaganiami.”

Tak więc wcale nie jesteśmy na starość skazani na nieestetyczne i utrudniające życie przygarbienie. Wystarczy sobie wyrobić pozytywne nawyki aby tego uniknąć. A ja zawsze myślałam, że tak po prostu musi być! Ta książka otworzyła mi oczy na szereg zagadnień i powiem szczerze, że jakoś pozytywniej patrzę w tę odległą przyszłość, chociaż staram się nie żyć ani przeszłością ani przyszłością. Jednak przeświadczenie, że ma się wpływ na swoją postawę w przyszłości na starość jest na wagę złota!

Po przeczytaniu tej książki i zastosowaniu się do rad w niej zawartych na pewno poczujesz ulgę a jeśli będziesz systematycznie i skrupulatnie wykonywać zalecane ćwiczenia na kręgosłup oraz kontrolować swoją postawę według zaleceń autora, pozbędziesz się problemów i bólu krzyża już na zawsze i to zupełnie samodzielnie!! Gra jest naprawdę warta świeczki wszak chodzi o bardzo ważny element naszego zdrowia i możliwość funkcjonowania w pełnej sprawności do późnej starości…Pamiętaj, że nigdy nie jest za późno!!

ćwiczenia na kręgosłup
Sprawdź gdzie kupisz tę książkę najtaniej!

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz