Te proste ćwiczenia na kręgosłup niejednego już postawiły na nogi!! -

Te proste ćwiczenia na kręgosłup niejednego już postawiły na nogi!!

Ćwiczenia na kręgosłup o których będę pisała w tym artykule są pomocne w prawie każdym przypadku wszelakich bóli krzyża. Jeśli masz jakiekolwiek problemy z kręgosłupem, szczególnie w krzyżu /odcinek lędźwiowy/ koniecznie przeczytaj ten wpis do końca. Najlepszym lekarzem w tym przypadku jesteś Ty sam. Musisz posiąść jednak wiedzę w temacie jak zabrać się za zdrowie swojego kręgosłupa! To podstawa!  Ćwiczenia są banalnie proste, ważna jest jedynie technika i systematyczność.

ćwiczenia na kręgosłup

Zawsze wplatam te ćwiczenia na kręgosłup w swój codzienny trening i czuję się wyśmienicie

Jakie zatem są te magiczne ćwiczenia?

Wszystkie ćwiczenia, korekcje postawy wykonuję zgodnie z techniką Robina McKenziego zawartą w jego książce pt:” Wylecz swoje plecy”. Po tę wspaniałą pozycję sięgnęłam gdy dopadło mnie jakieś przeskakiwanie w krzyżu. Pewnie od przeciążenia. Żeby nie dopuścić do rozwoju tego nieprzyjemnego odczucia i bólu szybko zaczęłam szukać czegoś odpowiedniego do zniwelowania tego problemu. Nie chciałam latać po fizykoterapeutach czy lekarzach. Mój mąż ma podobne problemy i póki co żaden cudotwórca mu nie pomógł.

Zainteresowałam się więc techniką McKenziego, zakupiłam jego książkę i skrupulatnie stosowałam zalecenia i ćwiczenia na kręgosłup. Znacząca poprawa była widoczna już po pierwszym dniu!! To był dla mnie szok! Te banalnie proste i zarazem przyjemne ćwiczenia oraz korygowanie postawy przyniosły rewelacyjne efekty w tak krótkim czasie. Coś niesamowitego…

Technika polega głównie na przeprostach, zgięciach i trzymaniu prawidłowej postawy podczas siedzenia, stania, podnoszenia ciężkich przedmiotów czy spania. Opisane w książce ćwiczenia nie mają na celu wzmocnienia mięśni pleców. Mają one za zadanie wywołać zmiany w wewnętrznych elementach dysku pomiędzy kręgami oraz w jego otoczeniu.

Autor stwierdza, że około 80% pacjentów z powszechnie występującymi zaburzeniami kręgosłupa można nauczyć metod automanipulacji, przedstawionych w ogólnych zarysach w tej książce. Spośród tych 80% jedynie 10% chorych będzie wymagało jakiejkolwiek formy terapii manualnej w wykonaniu klinicysty.

W książce została zamieszczona ankieta, która da Ci odpowiedź  na pytanie, czy możesz wyleczyć swoje plecy bez dodatkowej pomocy czyli zupełnie samodzielnie. Z tego właśnie względu zainteresowałam się tą metodą. Nie lubię latać po lekarzach jeśli nie mam naprawdę ważnego powodu. Bóle i problemy z kręgosłupem owszem są bardzo ważną kwestią jednak w tym akurat przypadku i zgodnie z metodą McKenziego można sobie pomóc bez pomocy z zewnątrz.

Jak już wspominałam te ćwiczenia na kręgosłup nie dość że proste i przyjemne to wspaniale relaksują. Obecnie po uporaniu się ze swoją dolegliwością codziennie wykonuje je profilaktycznie i pamiętam o zachowaniu prawidłowej postawy podczas codziennych czynności. Oprócz samych ćwiczeń autor zawarł w książce wiele informacji na temat budowy kręgosłupa, przyczyn występowania bólu, jak postępować w nagłych napadach ostrego bólu czy dzieli się różnymi ciekawostkami:

„Zniekształcenia narządu ruchu w podeszłym wieku stanowią widoczne efekty niewłaściwych nawyków związanych z postawą. Istnieją wtórne, niekiedy poważne konsekwencje oddziaływania tych efektów na narządy wewnętrzne: ograniczona przestrzeń dla płuc wskutek pochylenia pleców zakłóca oddychanie; żołądek i inne narządy pozbawione są prawidłowej podpory, co również niekorzystnie wpływa na ich funkcjonowanie. Pochylona, zgarbiona postawa, przez wielu uważana za jedno z nieuniknionych następstw starzenia się (Zdjęcie 10), wcale nie jest nieunikniona i właśnie teraz jest odpowiedni moment na rozpoczęcie działań zapobiegawczych. Każdy, kto raz dziennie stanie całkowicie wyprostowany i odegnie się do tyłu w pełnym zakresie ruchu, nigdy nie utraci zdolności wykonania tego manewru i dlatego nigdy nie przeistoczy się w osobę pochyloną, zgarbioną i dotkniętą rozlicznymi niedomaganiami.”

Tak więc wcale nie jesteśmy na starość skazani na nieestetyczne i utrudniające życie przygarbienie. Wystarczy sobie wyrobić pozytywne nawyki aby tego uniknąć. A ja zawsze myślałam, że tak po prostu musi być! Ta książka otworzyła mi oczy na szereg zagadnień i powiem szczerze, że jakoś pozytywniej patrzę w tę odległą przyszłość, chociaż staram się nie żyć ani przeszłością ani przyszłością. Jednak przeświadczenie, że ma się wpływ na swoją postawę w przyszłości na starość jest na wagę złota!

Po przeczytaniu tej książki i zastosowaniu się do rad w niej zawartych na pewno poczujesz ulgę a jeśli będziesz systematycznie i skrupulatnie wykonywać zalecane ćwiczenia na kręgosłup oraz kontrolować swoją postawę według zaleceń autora, pozbędziesz się problemów i bólu krzyża już na zawsze i to zupełnie samodzielnie!! Gra jest naprawdę warta świeczki wszak chodzi o bardzo ważny element naszego zdrowia i możliwość funkcjonowania w pełnej sprawności do późnej starości…Pamiętaj, że nigdy nie jest za późno!!

ćwiczenia na kręgosłup

Sprawdź gdzie kupisz tę książkę najtaniej!

 

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Informacje zawarte na blogu są moimi subiektywnymi dociekaniami, obserwacjami i z chęcią się tym dzielę.

Dodaj komentarz

38 komentarzy do "Te proste ćwiczenia na kręgosłup niejednego już postawiły na nogi!!"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Magda
Gość

Przed chwilą dzięki Tobie Agnieszko zamówiłam książkę. Oby tylko ,,pomogła ” mi w moim bólu kręgosłupa?, bo boli,że boli 🙂

Magda
Gość

Tylko szkoda,że tej książki nigdzie nie można dostać 🙁 przewertowałam cały internet – chyba.

Piotr
Gość

Miewam dwa problemy – z rwą kulszową i kłuciem w prawym kolanie. Jednak gdy tylko wzmocnie mięśnie kręgosłupa i uda, problem znika. Widocznie większa ilość włókien mięśniowych, odciąża staw kolanowy i kręgosłup podczas pracy.

Edyta Mój kawałek podłogi
Gość

Ja ostatnio ćwiczę jogę na zdrowy kręgosłup, bo siedzący tryb życia powoli wykańcza mój kręgosłup.

Katarzyna Wojtyńska-Stahl
Gość

Profilaktycznie ćwiczę prawie każdego dnia i jest dobrze – żadnych bóli! Oby tak dalej…

Aleksandr Bohojło / Esencja
Gość

Wydaje mi się, że większość ludzi na zwraca uwagi na swój kręgosłup, to przecież oś życia. Siedzący tryb w pracy, mało lub wcale aktywności sportowej, nie zwracanie uwagi na takie rzeczy jak właściwe krzesło do pracy przy biurku czy materac do spania. Przypominamy sobie o kręgosłupie dopiero, kiedy go poczujemy i to boleśnie. Tymczasem zapobieganie jest znacznie łatwiejsze, przyjemniejsze, mniej absorbujące i mniej kosztowne, ale człowiek ma to już chyba w naturze, że budzi się wtedy kiedy ma problem.

Lu
Gość

Zawsze zdumiewa mnie, jak dobrze sprzedają się poradniki typu „wylecz”, o wiele lepiej niż „zapobiegaj”. Ludzie są nielogiczni

Renia
Gość

Zgadzam się z Tobą. Mi ćwiczenia McKenzie pomogły przy rwie kulszowej, także polecam 🙂

Ada - Glow Up
Gość

Muszę poszukać tej książki, bo niestety praca siedząca wyrządziła sporo szkód 🙁

Zbieraj się
Gość

Profilaktyka kręgosłupa jest bardzo ważna, szczególnie jeśli ktoś prowadzi siedzący tryb życia. Ćwiczenia w pracy w biurze powinny być obowiązkiem 🙂 Jakaś wspólna gimnastyka jak w Korei 😛

Natasha
Gość

Na pewno wypróbuję, bo czasami ból kręgosłupa mi dokucza od pracy siedzącej. Dziękuję. 🙂

Ekomentalnie
Gość

Ja uwielbiam koci grzbiet, bardzo mnie to relaksuje. Ciekawa książka, wraz ze wzrostem wagi mego dziecka, cierpi i kręgosłup, chyba zajrzę.

Kena
Gość

muszę się bliżej zapoznać z tą pozycją, moja praca to typowa praca biurowa i nieraz łapię się na tym, że siedzę powyginana jak chiński paragraf 🙂 samokontola postawy to podsatwa!

MAGDA
Gość

Dzięki za wpis, bo mnie non stop bolą plecy od pracy siedzącej:(

Ewa
Gość

Niestety, mam problemy z kręgosłupem 🙁 Chętnie wypróbuję te ćwiczenia i sięgnę po książkę. Dzięki!

Agata
Gość

Profilaktyka jest bardzo ważna jeśli chcemy zadbać o kręgosłup. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że to, jak siedzimy, pochylamy się czy w jakiej pozycji spędzamy większość czasu ma tak ogromny wpływ na kręgosłup. Ksiażka jest warta przeczytania jeśli chcemy bardziej o siebie zadbać, ale polecam obserowować objawy podczas ćwiczeń ponieważ nie dla każdego będą odpowiednie takie same ćwiczenia. Pozdrawiam 🙂

karolina
Gość

Moje plecy wymagają na pewno porządnych ćwiczeń, jako mama, żona i pani domu troche nadwyręzam kręgosłup….cóż zrobić 🙂 Zerknę na tą książkę, głowy sobie nie dam uciąć, ale zdaje mi się, że widziałam ją u teściowej w biblioteczce.

Renata
Gość

Oj, przyda mi się! Jak nic. dzięki <3

Kasia
Gość

Ciekawe, po każdej większej pracy, mycie okien czy innej boli mnie właśnie krzyż, muszę zapoznać się z tą książką. Czy te ćwiczenia zajmują dużo czasu? Nie mam go za wiele niestety.

wpDiscuz