Surówka z kapusty kiszonej z marchewką podana, cebulką doprawiana

Surówka z kapusty kiszonej z marchewką podana, cebulką doprawiana należy do moich ulubionych. Ten przepis stosuję od lat i póki co nie jadłam jeszcze smaczniejszej wersji. Połączenie smaku kwaśnego z lekkim słodkim i ostrym to mistrzostwo. Na szczęście jako posiadaczka zdrowej flory bakteryjnej mogę raczyć się tą surówką do woli. Niektórzy mogą ją jeść w niewielkich ilościach gdyż zbyt duża dawka powoduje szybką wizytę w kibelku. Dodam jeszcze, że przygotowanie tej surówki jest banalnie proste, tanie i szybkie.

Aby karoten z marchewki elegancko przyswoił się w organizmie niezbędnym jest dodanie do surówki dobrej jakości oleju roślinnego. Zatem tarki, noże w dłoń i działamy.

surówka z kiszonej kapusty

Surówka z kapusty kiszonej z marchewką podana, cebulką doprawiana – składniki

  • 250 dkg kapusty kiszonej
  • 1 średnia marchewka
  • 1 mała cebula
  • opcjonalnie 1 małe jabłko
  • kilka łyżek dobrej jakości oleju roślinnego /osobiście smakuje mi z oliwą /
  • sól
  • pieprz
  • szczypta naturalnego słodzidła

Surówka z kapusty kiszonej z marchewką podana, cebulką doprawiana – wykonanie

  • do miseczki wsyp odciśniętą kapustę kiszoną, sok zostaw do wypicia, świetnie oczyszcza i stanowi wspaniały probiotyk /oby dobrej jakości a nie taka z wora z marketu/
  • marchew zetrzyj na tarce o grubych oczkach, dodaj do kapusty
  • jeśli dodajesz jabłko również zetrzyj je na grubych oczkach
  • pokrój cebulę w drobna kostkę, wsyp do reszty składników
  • wlej kilka łyżek oleju tak aby konsystencja surówki Ci odpowiadała
  • posól, posłodź i popieprz do smaku
  • wszystkie dokładnie wymieszaj i daj czas /co najmniej godzinę/ na przegryzienie się surówki

Voilà i gotowe! Nieprawdaż, że łatwizna?

surówka z kiszonej kapusty

Uwagi

Ta surówka jest doskonała a nawet lepsza na drugi dzień jak składniki dokładnie się przegryzą. Oczywiście po przygotowaniu przechowuj ją w lodówce. Zawsze narobię jej większą ilość i sobie tak podjadam. Nie dość, że jest przepyszna to jeszcze niezwykle zdrowa. Jeśli masz problemy z florą bakteryjną jelit to jak wspominałam wcześniej nie zjadaj jej zbyt wiele za jednym zamachem. Możesz przypłacić to częstymi wizytami w toalecie i niekomfortowymi wzdęciami.

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz