Zdrowa surówka z pora , pomidora , natki pietruszki i ziaren -
surówka z pora

Zdrowa surówka z pora , pomidora , natki pietruszki i ziaren

Dzisiaj chcę zaprezentować Ci przepis na apetyczną, szybką i zdrową surówkę z pora, pomidora, natki pietruszki i ziaren. Ogólnie to lubię kombinować i wymyślać jakieś dania, szczególnie wszelkie surówki. Jem ich mnóstwo i nie wyobrażam sobie dnia bez konkretnej dawki warzyw i owoców. Do przygotowania surówki z pora wykorzystałam pomidorki koktajlowe jednak możesz sięgnąć po jakiekolwiek, najlepiej oczywiście organiczne.

Składniki na surówkę z pora

  • kilka pomidorów  w zależności od tego jak dużo surówki zamierzasz wykonać
  • niewielki kawałek pora
  • zmielone siemię lniane
  • prażony słonecznik
  • prażone ziarno sezamu
  • sól nierafinowana
  • pieprz czarny
  • szczypta kurkumy
  • pęczek natki pietruszki
  • oliwa z oliwek lub inna dobrej jakości tłoczona na zimno
  • dobrej jakości ocet jabłkowy lub sok z cytryny

Przygotowanie surówki z pora

  • Pomidory pokrój na kawałki, por drobno posiekaj. Do tego dodaj świeżo zmielone siemię lniane. To aby siemię było zmielone bezpośrednio przed spożyciem jest bardzo ważne, ponieważ związki w nim zawarte bardzo szybko ulegają utlenieniu. Lepiej nie kupować już zmielonego czy mielić na zapas. Do tego celu używam zwykłego ręcznego młynka do mielenia kawy, którym mielę wyłącznie siemię lniane. Siemię nazwać można super food czyli super żywnością bogatą w składniki odżywcze i posiadającą cenne właściwości zdrowotne.
  • Oprócz siemienia dodaję wcześniej uprażony słonecznik i sezam. Zawsze mam przygotowany ich zapas, ponieważ prawie każdą sałatkę czy surówkę nimi posypuję.
  • Następnie przypraw surówkę solą, pieprzem czarnym oraz dodaj kurkumą. Najcenniejsza w kurkumie jest kurkumina – prawdopodobnie najsilniejszy znany przeciwutleniacz. Szerzej na temat drogocennych właściwości piszę w artykule „Kurkuma zabija raka a nie człowieka”  W towarzystwie pieprzu czarnego jej wchłanialność jest znacznie lepsza i taki zestaw to istna bomba dla Twojego zdrówka. W moim przypadku kurkuma ma wiele zastosowań, jest mi wręcz niezbędna odkąd poznałam jej cudowne właściwości choćby w pielęgnacji mojej problematycznej cery.
  • Potem spryskaj surówkę z pora sokiem z cytryny lub dodaję trochę swojskiego naturalnie fermentowanego octu jabłkowego, który jest doskonałym probiotykiem. Jak sporządzić samodzielnie swój domowy ocet jabłkowy dowiesz się z wpisu „Domowy ocet jabłkowy naturalnie fermentowany dobry na wszystko”.
  • Polej sałatkę oliwą. Głównie stosuję oliwę z oliwek tłoczoną na zimno, absolutnie żadnych rafinowanych olejów lub jak mam pod ręką – olej lniany /przechowywany w lodówce, ma krótki termin ważności/.
  • Wszystko delikatnie wymieszaj
  • Na wierzch sypnij od serca natką pietruchy

I Gotowe!

surówka z pora

surówka z pora

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Informacje zawarte na blogu są moimi subiektywnymi dociekaniami, obserwacjami i z chęcią się tym dzielę.

  • Amanda

    No surówka wygląda wystrzałowo!! Do tego zielona pietruszka. Uwielbiam pora i natkę więc połączenie pewnie będzie pyszne. Mam w takim razie już pomysł na obiadową surówkę, lecę po sezam i słonecznik 🙂 Dzięki za inspirację na dzisiaj

    • Rytmy Natury

      Proszę Amando niech wyjdzie na zdrowie 😉

  • Bardzo dobrze wygląda 😉 Od zawsze uwielbiam surówki i sałatki, więc przepis ten sobie gdzieś zapiszę 😉

    • Rytmy Natury

      Ja jem głównie surowiznę więc to większość mojego menu 😉

  • Akurat jestem przed obiadkiem 😛

    • Rytmy Natury

      Hehe 😉

  • Nie jestem fanką pora, ale może warto spróbować 😉 😀

    • Rytmy Natury

      Ja tam lubię por ma taki fajny ostrawy i konkretny posmak.

  • Jako wielka fanka pora zdecydowanie spróbuję! 🙂 Pora jest też świetna na kanapki drobno posiekana 🙂

    • Rytmy Natury

      Ja też jestem fanka pora. Na kanapki koniecznie wypróbuję bo wszelkie kombinacje kanapkowe to moje ulubione zabawy 😉

  • Uwielbiam takie orzezwiajace salatki!

    • Rytmy Natury

      🙂 faktycznie fajnie orzeźwiają.

  • Wygląda przepysznie! Podoba mi się w Twoim przepisie, że dodajesz krótki opis właściwości i cech produktów, z których powstała sałatka:) Tym bardziej zachęca to do jedzenia, bo mam świadomość, że dobrze jem! Pozdrawiam ciepło 🙂

    • Rytmy Natury

      🙂 Trzeba wiedzieć co się je. Ja mam taki dziwny nawyk, że wszystko co jem rozkminiam w głowie ze względu na to jakie organizm będzie miał korzyści a jakie mogą być ewentualne szkody 😉 To takie zboczenie…