Zdrowa surówka z pora , pomidora , natki pietruszki i ziaren

Dzisiaj chcę zaprezentować Ci przepis na apetyczną, szybką i zdrową surówkę z pora, pomidora, natki pietruszki i ziaren. Ogólnie to lubię kombinować i wymyślać jakieś dania, szczególnie wszelkie surówki. Jem ich mnóstwo i nie wyobrażam sobie dnia bez konkretnej dawki warzyw i owoców. Do przygotowania surówki z pora wykorzystałam pomidorki koktajlowe jednak możesz sięgnąć po jakiekolwiek, najlepiej oczywiście organiczne.

Składniki na surówkę z pora

  • kilka pomidorów  w zależności od tego jak dużo surówki zamierzasz wykonać
  • niewielki kawałek pora
  • zmielone siemię lniane
  • prażony słonecznik
  • prażone ziarno sezamu
  • sól nierafinowana
  • pieprz czarny
  • szczypta kurkumy
  • pęczek natki pietruszki
  • oliwa z oliwek lub inna dobrej jakości tłoczona na zimno
  • dobrej jakości ocet jabłkowy lub sok z cytryny

Przygotowanie surówki z pora

  • Pomidory pokrój na kawałki, por drobno posiekaj. Do tego dodaj świeżo zmielone siemię lniane. To aby siemię było zmielone bezpośrednio przed spożyciem jest bardzo ważne, ponieważ związki w nim zawarte bardzo szybko ulegają utlenieniu. Lepiej nie kupować już zmielonego czy mielić na zapas. Do tego celu używam zwykłego ręcznego młynka do mielenia kawy, którym mielę wyłącznie siemię lniane. Siemię nazwać można super food czyli super żywnością bogatą w składniki odżywcze i posiadającą cenne właściwości zdrowotne.
  • Oprócz siemienia dodaję wcześniej uprażony słonecznik i sezam. Zawsze mam przygotowany ich zapas, ponieważ prawie każdą sałatkę czy surówkę nimi posypuję.
  • Następnie przypraw surówkę solą, pieprzem czarnym oraz dodaj kurkumą. Najcenniejsza w kurkumie jest kurkumina – prawdopodobnie najsilniejszy znany przeciwutleniacz. Szerzej na temat drogocennych właściwości piszę w artykule „Kurkuma zabija raka a nie człowieka”  W towarzystwie pieprzu czarnego jej wchłanialność jest znacznie lepsza i taki zestaw to istna bomba dla Twojego zdrówka. W moim przypadku kurkuma ma wiele zastosowań, jest mi wręcz niezbędna odkąd poznałam jej cudowne właściwości choćby w pielęgnacji mojej problematycznej cery.
  • Potem spryskaj surówkę z pora sokiem z cytryny lub dodaję trochę swojskiego naturalnie fermentowanego octu jabłkowego, który jest doskonałym probiotykiem. Jak sporządzić samodzielnie swój domowy ocet jabłkowy dowiesz się z wpisu „Domowy ocet jabłkowy naturalnie fermentowany dobry na wszystko”.
  • Polej sałatkę oliwą. Głównie stosuję oliwę z oliwek tłoczoną na zimno, absolutnie żadnych rafinowanych olejów lub jak mam pod ręką – olej lniany /przechowywany w lodówce, ma krótki termin ważności/.
  • Wszystko delikatnie wymieszaj
  • Na wierzch sypnij od serca natką pietruchy

I Gotowe!

surówka z pora

surówka z pora

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz