Jak poprawić sobie nastrój 7 zdrowymi i pysznymi sposobami

Jak poprawić sobie nastrój 7 zdrowymi i pysznymi sposobami

Udostępnij

Jak poprawić sobie nastrój gdy nic Ci się nie chce a jedyne na co masz ochotę to zaszyć się z dala od wszystkich i wszystkiego? Większość zapewne leci do apteki i sięga po gotowe środki lub co gorsza po używki. A może tak lepiej rozglądnąć się wokoło i spróbować naturalnie i bezpiecznie popracować nad swoim samopoczuciem? Jeśli należysz właśnie do takich osób, które lubią mieć kontrolę nad tym czym się leczą, mam dla Ciebie dobrą wiadomość.

Otóż odpowiednią dietą możesz poprawić sobie nastrój i jeśli będziesz często sięgać po te produkty, to będziesz omijać szerokim łukiem wszelkich psychiatrów i psychotropy. Zdrowie psychiczne jest niezwykle ważne. Powiada się, że w zdrowym ciele zdrowy duch. Śmiem twierdzić, że jest zupełnie na odwrót. To zdrowy, silny duch powoduje, że mamy zdrowe ciało. Dbanie o sferę psychiczną jest zatem Twoim obowiązkiem jeśli chcesz być w pełni zdrowym człowiekiem.

 

jak poprawić sobie nastrój

Jak poprawić sobie nastrój odpowiednią dietą?

1. Jedz naturalne probiotyki i prebiotyki

Zdrowie tkwi w jelitach. Są one odpowiedzialne nie tylko za trawienie ale również za odporność i zdrowie psychiczne. Nie jest to jakaś magia a nawet nauka to udowadnia [1]. Zatem nie stroń od kapusty kiszonej, ogórków kiszonych, zakwasu np. buraczanego. Tylko takie naturalne probiotyki są w stanie zadbać o zdrowie Twoich jelit. Nie ma nic lepszego jak domowa kapusta samodzielnie ukiszona czy zakwas buraczany. Zakwas do tego posiada wiele innych, bezcennych właściwości. Przepis na taki zdrowy, naturalny zakwas z buraków zamieściłam w artykule –Zakwas z buraków naturalnie fermentowany jako najlepszy i najtańszy eliksir zdrowia, urody i młodości! .Szerzej natomiast o samych probiotykach i ich roli piszę w publikacji – Naturalne probiotyki niezbędne dla Twojego zdrowia i urody. Jednak same probiotyki to za mało. One muszą się czymś żywić a pokarmem ich są prebiotyki. Czym są prebiotyki dowiesz się natomiast z wpisu-Najlepsze prebiotyki znajdziesz w naturalnej żywności!.

2. Jak poprawić sobie nastrój czekoladą?

O tak czekolada jest świetna na poprawę nastroju. Ale uważaj! Nie produkt czekoladopodobny. To ma być PRAWDZIWA, CIEMNA, GORZKA CZEKOLADA bez dodatku cukru i innych dziwnych substancji. Aby spełniała swoją rolę zawartość kakao powinna wynosić min. 70%. A najlepiej popijać sobie kakao. Najcenniejsze jest jak najmniej przetworzone gdyż zawiera więcej cennych polifenoli i flawonoidów.

3. Jak poprawić sobie nastrój kwasami omega-3

Kwasy omega-3 ostatnio stają się bardzo popularne. Nic w tym dziwnego ponieważ mają naprawdę zbawienny wpływ na nasze organizmy. W naszych dietach najczęściej tych kwasów jest zbyt mało. Za to prozapalnych kwasów omega-6 zbyt dużo. Taka proporcja nie jest korzystna. Powoduje mnóstwo chorób, zmniejszenie odporności organizmu i fatalne samopoczucie. Dlatego  właściwa proporcja tych kwasów powinna wynosić 1:1.

Kwasy omega-3 znajdują się m.in. w rybach / łosoś, dorsz, tuńczyk, halibut/, kalafiorze, nasionach lnu, konopiach, orzechach włoskich, brukselce. Wpływają one na poziom dopaminy i serotoniny w mózgu dlatego tak świetnie działają na poprawę nastroju.

4. Awokado na poprawę nastroju?

Dokładnie tak! Zawiera mnóstwo magnezu i witaminę B6 a są one odpowiedzialne za siłę psychiczną, dobre samopoczucie oraz wspomagają wytwarzanie serotoniny w mózgu. Oczywiście to nie jedyne cenne właściwości awokado. Więcej na ten temat dowiesz się z artykułu- Pragniesz na długo zachować młodość i urodę ? Jedz awokado !.

5. Jak poprawić sobie nastrój warzywami?

Jedz warzywa a szczególnie liściaste: szpinak, rukolę, jarmuż, botwinkę, szczaw, natkę pietruszki, koper. Są one bogate w magnez czyli łagodzą niepokój oraz zwalczają depresję.

6. Jak poprawić sobie nastrój bananem?

Banan to owoc, który zawiera duże ilości magnezu. Jednak nie tylko to czyni go asem w poprawie nastroju. Otóż zawiera on również tryptofan czyli aminokwas, który wpływa na nasze samopoczucie i odpowiada za właściwe funkcjonowanie układu nerwowego. Jeżeli masz jego niedobory możesz odczuwać spadek energii i gorsze samopoczucie. Mózg przekształca tryptofan w serotoninę, która odpowiada za dobry nastrój. Nasz organizm nie jest w stanie samodzielnie wytwarzać tryptofanu i musi czerpać go z zewnątrz. Banany zatem są znakomite na poprawę nastroju bo zawierają duże ilości tryptofanu a dodatkowo dostarczają przyjemności wynikającej z delektowania się tym smacznym owocem.

7. Jak poprawić sobie nastrój owocami jagodowymi?

Jak wynika z badań [2] owoce jagodowe są wspaniałe w poprawie nastroju. Wiąże się to z wysoką zawartością antyoksydantów, flawonoidów oraz witaminy C. Oprócz wpływu na samopoczucie, owoce jagodowe poprawiają pamięć oraz opóźniają starzenie się mózgu.

Jak więc widzisz sposobów jest wiele, przy tym zdrowych, smacznych, naturalnych i bezpiecznych. Nie trzeba od razu sięgać po leki, które mają mnóstwo skutków ubocznych i często nie działają. Zamiast tabletki sięgnij więc po banana, czekoladę, awokado czy jagody. Czyż takie rozwiązanie nie jest lepsze, smaczniejsze i przyjemniejsze?

1. One Health, Fermented Foods, and Gut Microbiota

2. Effects of Acute Blueberry Flavonoids on Mood in Children and Young Adults

 

 



1
0
Skomentujx
()
x