Tajemnicze witaminy czyli jak przechytrzyć alopatę... -

Tajemnicze witaminy czyli jak przechytrzyć alopatę…

Witaminy jak każdy z Was pewnie doskonale wie, wnoszą wiele dobrego. Jednak na pewno niewielu zdaje sobie sprawę jaka ogromna drzemie w nich moc! Tak, niesamowita moc przedłużania życia, zapobiegania i leczenia nawet najbardziej paskudnych chorób w tym nowotworów. W bonusie można zyskać młody i zdrowy wygląd. Jeśli chcesz bardziej zgłębić tajniki witaminowych mocy polecam obejrzenie filmu „That Vitamin Movie”. W sumie jeśli dbasz o zdrowie swoje i rodziny to wręcz musisz zobaczyć poniższy film!!

Film o witaminach

Nie od dziś wiadomo, że witaminy pełnią w organizmie bardzo ważną rolę ale od niedawna zaczęto interesować się nimi na większą skalę. Ich niedobór oznacza poważne choroby a nawet przedwczesną śmierć. Wiele się słyszy o nieciekawych skutkach przedawkowania witamin. Z drugiej natomiast strony poważne i śmiertelne choroby leczy się dużymi, uderzeniowym dawkami witamin, np witaminą C w przypadku nowotworów. Z nadmiarem niektórych witamin organizm sobie radzi, po prostu wydalając je. Owszem niektóre z nich jeśli zostaną przedawkowane wywołują niepokojące objawy. Trzeba również mieć na uwadze, że każdy organizm jest inny co wiąże się z różnym progiem tolerancji nadmiaru danej witaminy.

Podziel się artykułem z innymi, niech również skorzystają

 

Np. robiliśmy z mężem próbę tolerancji witaminy C /kwasu askorbinowego/ i on ma ją niższą. Ja natomiast mogę przyjmować jej o wiele więcej mimo, że jestem prawie o połowę lżejsza. Całkiem możliwe, że mam większy jej niedobór albo więcej jej potrzebuję. Możliwe jest również, że mąż nie toleruje większych dawek witaminy C z powodu złego stanu flory bakteryjnej jelit /nie ukrywam, że ja ją bardziej rozpieszczam choćby delektując się naturalnymi probiotykami – „Naturalne probiotyki niezbędne dla Twojego zdrowia i urody”/.

Jako ciekawostkę przytoczę fakt, że witamina C wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej i odchudzanie. Pisałam o tym w artykule „Witamina C doskonała na spalanie tłuszczu, stres, stany zapalne i cukrzycę”. Dla lepszego przyswajania zaleca się łączenie witaminy C z flawonoidami czyli np z herbatą a szczególnie zieloną, która jest bogatym źródłem flawonoidów polifenolowych czy z sokami.

witaminy

kwas L-askorbinowy /witamina C/ – 1 kg Najtaniej!

Potrzeba suplementacji witamin

Generalnie w naszej erze notuje się niedobór witaminy C, D3, z grupy B, E, A. O ile u zdrowej osoby witaminy pochodzące z żywności są w stanie pokryć zapotrzebowanie to w przypadku chorób te ilości stają się zbyt małe. Choćby w czasie zwykłego przeziębienia, porządne dawki witaminy C do progu tolerancji szybko potrafią postawić człowieka na nogi.

Niektóre witaminy a przede wszystkim witamina D3 w wielu strefach klimatycznych powinna być suplementowana. W naszym umiarkowanym klimacie w miesiącach jesiennych i zimowych staje się to wręcz koniecznością. Jej niedobór w tym okresie może skutkować np. depresją i innymi poważnymi schorzeniami.

Bardzo ważna jest również witamina B12 /w postaci metylokobalaminy/, która w organizmie pełni rolę pogromcy homocysteiny. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat polecam artykuł „Zły cholesterol to mit, śmiertelne żniwo zbiera podwyższony poziom homocysteiny”. W ogóle witaminy z grupy B są niezwykle ważne.
Generalnie jestem przeciwna suplementacji czemu dałam wyraz w jednym z moich artykułów „Dlaczego suplementy diety nie działają?” Jednak bywają przypadki i stany konieczności, że witaminy muszą być suplementowane. W filmie pada jedno ważne zdanie na ten temat:

„Lepsze witaminy syntetyczne niż żadne”

Jeśli jednak decydujesz się na witaminy syntetyczne zadbaj aby pochodziły z dobrego źródła i miały przyjazny skład. Najlepsze są czyste bez zbędnych dodatków typu stearynian magnezu czy żelatynowe otoczki. W przypadku witaminy C sprawa jest o tyle prosta, że czysty kwas askorbinowy w postaci proszku jest łatwo dostępny i jest zdecydowanie lepszy niż witamina C w wieloskładnikowych tabletkach.

witaminyWpływ witamin na piękno skóry, włosów i paznokci

Jeśli chodzi o urodę, piękno skóry, włosów i paznokci to niedobór witaminy C, A, E i K może odbić się na ich wyglądzie. O pięknie skóry decyduje wiele składników, jeśli chcesz wiedzieć jakich zerknij na wpis „10 najlepszych składników odżywczych dla piękna Twojej skóry”.

Długo trwający niedobór przyspiesza starzenie i pozwala szaleć wolnym rodnikom. Takie zniszczenia zazwyczaj bywają nieodwracalne i w przypływie żalu wiele osób decyduje się na skalpel, który jak wiadomo niesie za sobą wysokie ryzyko dla zdrowia jak i życia. Zbyt często słyszy się o takich przypadkach a jednak ludzie nadal są skłonni do interwencji chirurgicznych w imię wiecznej młodości. Tylko czy to ma sens? Lepiej zadbać o swoje piękno na poziomie komórkowym niż narażaniem organizmu na stres, który sam w sobie przyspiesza starzenie i niesie inne, poważne konsekwencje.

Polub moją stronę na FB aby być na bieżąco

 

Pocieszające jest to, że wiele faktów na temat witamin wychodzi z mroków i ludzie zaczynają doceniać ich ogromną moc. Już nie mówi się o nich, że to TYLKO witaminy. Obecnie wśród ludzi świadomych, pragnących dbać o własne zdrowie temat nie jest już tabu. Zatem jeśli nie chcesz zadomowić się na dobre w przychodniach lekarskich, zwracaj większą uwagę na dostarczanie swojemu organizmowi odpowiedniej ilości witamin. Być może lubisz swojego alopatę ale czy aż do tego stopnia, żeby często się z nim spotykać?

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Informacje zawarte na blogu są moimi subiektywnymi dociekaniami, obserwacjami i z chęcią się tym dzielę.

Dodaj komentarz

37 komentarzy do "Tajemnicze witaminy czyli jak przechytrzyć alopatę…"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Patrycja
Gość

Warzywa i owoce to najlepsze witaminy 🙂

Bernardeta
Gość

Ważne uwagi, suplementacja ale ze zdrowym rozsądkiem.

Vicky
Gość

Bardzo lubię Twoje wpisy. Zawsze się z nich wielu przydatnych rzeczy dowiem, na które nawet nie zwróciłabym uwagi, gdyby nie Ty 🙂

Marcin - lepiejbiegac.pl
Gość

Najlepiej jednak witaminy naturalne, zwłaszcza z naszych lokalnych warzyw i owoców! Ale jak się nie ma co się lubi… dobre i syntetyczne – zgadzam się całkowicie 😉

Aneta
Gość

witaminy do podstawa w utrzymaniu właściwej kondycji skóry, włosów i paznokci 🙂

Magdalena Górecka
Gość

Z syntetycznych najlepiej działały na mnie te, które bierze się w ciąży 🙂

Klaudia Wnuk-Adamczyk
Gość

Witaminy To Mooooc 🙂 wiem o tym I wraz z mężem zmobilizowaliśmy się I co drugi dzień pijemy soki, które sami robimy :)super przydatny artykuł.

ikka
Gość

A najlepiej suplementować je jedząc warzywa i owoce 🙂

Piotr(ek)
Gość

Problemem w naszej strefie klimatycznej jest również podejście na zasadzie „po co mam wychodzić na mętne słońce skoro i tak się nie opalę”.
A przecież nawet przy słabszym nasłonecznieniu, przy jasnej karnacji, można nałapać wystarczająca dawkę promieni do przetworzenia jej na witaminę D.

Asai
Gość

W okresie jesienno zimowym suplementuję c i d3, reszte musze powoli zgłębić. Ciekawy wpis!

Anna Kubisiak - A tak A nie
Gość

Bardzo ciekawy artykuł. Dużo informacji do przetworzenia :D. Zimą stosuję witaminę D3, ale słyszałam też opinie, że w naszym klimacie zaleca się cały rok ją stosować.

Deutschmein.blogspot.com
Gość

Ciekawie opisane 🙂
Na pewno przeczytam coś więcej 🙂

Marysia
Gość

O rety nie wiedziałam że istnieje film o witaminach. Koniecznie musze obejrzeć 🙂

Quanna
Gość

Jaki fajny blog <3 Przeczytałam uważnie i aż nie wiem co czytać dalej 😀 Dodaję do ulubionych i zostaję na dłużej! 🙂

Aneta
Gość

interesujący wpis, z chęcią go przeczytałam 🙂

healthystyle
Gość

Bardzo ciekawy artykuł – nie wiedziałam, że dobrze łączyć wit. C z zieloną herbatą, a witamina C to jak dla mnie wybawca od wszelkich przeziębień – od kiedy regularnie przyjmuję wit. C w proszku zupełnie zapomniałam o wszelkiego rodzaju chorobach 🙂

fitcookfitlook
Gość

U mnie w domu rodzinnym mama zawsze kładła duży nacisk na jedzenie wartościowe. Po wielu latach mogę jej podziękować, że wpychanie niektórych warzyw było słuszne. Dziś je uwielbiam, mimo długich zębów za dziecka 😛

Wieszcz
Gość

Witaminy były traktowane po macoszemu, ot są i tyle ale teraz dopiero zaczyna zmieniać się nastawienie do nich i dobrze bo są bardzo ważne, tym bardziej że w tym wyjałowionym świecie trudno o naprawdę odżywcze pokarmy. To daje do zastanowienia ile jeszcze ludzkość pociągnie jeśli się nie przebudzi..

Kamila
Gość

Witaminy to substancje, których powinniśmy dostarczać każdego dnia. Nie bez powodu już od najmłodszych lat uczymy się o nich.

Aneta Grenda
Gość

Bardzo wartościowy wpis. Ja co prawda korzystam z natury w postaci warzyw, owoców i słońca, ale mieszkam w Wietnamie i nie brakuje tutaj tego przez cały rok zatem jest prościej. Pozdrawiam serdecznie 🙂

ekomentalnie
Gość

Ciekawie piszesz, jedyna witamina jaką suplementuje, to D3 w płynie, resztę czerpię ze zdrowego odżywiania.

Wanda
Gość

Jak zwykle mnóstwo przdatnej wiedzy. Witaminy zawsze jakoś tak były bagatelizowane przez lekarzy, może to się w końcu zmieni. Ja suplementuję witaminę D3 ale biorę tylko w kroplach bo te tabletki mają zazwyczaj nieciekawe składy.